pühapäev, 21. august 2011

Aknad, need tavalised

Kui mu vend koos naisega ostsid ja ehitasid maja, siis mõtlesin



Sõber, kui ehitad maja /Ain Kaalep/


Sõber, kui ehitad maja,
tee sellele suured aknad,
et päikese selged kiired
sisse neist paistmast ei lakkaks!

On ju neid, kes muud ei oska
kui süüa ja külma karta -
ära iial nende kilda
sa mingi hinna eest hakka!

Tee suured aknad, et õhku
saaks palju neist sisse lasta,
et eal ei hakkaks su hinge
toa sunbunud soojus matma!

Sest kui juba hing on maetud,
siis ihugi eest ei anta
just palju, ja rahus selle
võid hinge kõrvale matta.

Sõber, kui ehitad maja,
tee sellele suured aknad -
nii suured, kui üldse suudad,
nii suured tee tingimata!

Aitäh kallis vend ja vennanaine!

5 kommentaari:

neiud ärevil ütles ...

Minu maja aknad on siis küll selle luuletuse järgi tehtud. Pooled on 3 meetrised.

Emmeliina ütles ...

ma ei tea, miks mul just see luuletus eile meelde tuli. Tegelikult tahtsin lihtsalt tänada, et nende suurde uude kodusse terve suur suguvõsa kokku mahub.

Aga kuidas sa neid pesed, meil siin käis täna jälle aknapesija poiss.

neiud ärevil ütles ...

Väljast ongi keeruline. Eriti teise korruse omasid. Seest pole midagi pesta. Käivad sissepoole lahti, aga välimisi saab ainult väljast. Õnneks on mul 2 terrassi, kust saab tütre toa oma ja minu magamistoa akna ära pesta, aga 2 3-meetrist tuleb õuest pesta.Vanasti oli see minu mehe töö.Ta oli ju plekksepp ja harjunud mööda redeleid ronima.Mulle ei meeldi need pikad tudisevad redelid, kuigi katusel käimise vastu pole mul midagi.

neiud ärevil ütles ...

Tegelikult on mul ju ka suur 35 ruutmeetrine tuba, kuhu täpselt kõik minu arvukad lapsed, lapselapsed, miniad ja väimehed ära mahuvad korraga.

Emmeliina ütles ...

:))))