laupäev, 3. märts 2012

Sinine

Mulle meeldivad laupäeva varahommikud. Kui öö on täis huvitavaid unesid, siis on tõusmine mingil moel veidi müstiline. Olen seda nimetanud olukorraks, kus Alice läks läbi peegli ja leidis sealt eest hoopis teise maailma. (Alice Imedemaal, Lewis Caroll)

Pikkamööda tulen oma kehasse tagasi. Kogu mu füüsis tänab mind eilse sauna eest, puhta valge voodi eest ja veel miljoni väiksesuure pisiasja eest, mis elu elamisväärseks teevad.
Kogu mu Hing tänab puhastuse eest, mis tuleb läbi palvete, aga ka läbi jutuajamiste mõistva inimesega.

Eksivad need, kes arvavad, et selleks inimeseks elukaaslane. Ei, tema on lihtsalt elu kaaslane - nüüd juba kokku rohkem kui kolmekümne viieks aastaks. Tihti nimetan teda AK, sest seda ta ju ongi - Abi Kaasa, sõna otseses mõttes. Aga mitte mõttekaaslane. Kõike head ei saa ja kaks ühes on vaid reklaamitrikk. Nii arvan mina. Õnnelikud on need, kes vastu vaidlevad.

Läbi siniste kardinate paistab sinine taevas. Igasugu sinised toonid on mulle mu lähiümbruses vajalikud. Sinised ja valged. See tuba on minu jaoks nagu valge ümbrik siniste meelespealilledega. Ja mina seal ümbrikus. Arvan, et kui elaksin üksi, siis sisustaksin elutoa samuti ainult enda maitse järgi. Kuna aga kaksi, siis pean leppima ainult ühe toaga. . Nii ongi parem. Paljusus rikastab. Täna. Sest täna olen ma leebe. Senikaua kui olen üksi. Iseendaga.

Mu valgel kruusil on keset siniste lilledega ornamenti sinine tuulik ja sinine purjekas. Põhja alla on kirjutatud Churcill England. Peekril aga sinilillede keskel sinilind. Peeker on sõna muinasjuttudest .Minu jaoks.

Mu voodi küljes lõhnab kotike inglise lavendliga. See on mu magamistoa lemmiklõhn.

Kui ma oleksin raha poolest rikkam, siis laseksin maalida akna ette sinised siidkardinad. Praegu pean leppima tavalistega või  vahelduseks taevaga. Akna taga liiguvad tuules metsviinapuu väädid. Vahest ripuvad seal küljes tihased.

Akna alusel ümmargusel laual on Edgar Valteri maalide raamat. Sealt tulevad mu ellu teised värvid.

Tegelikult vajaks tuba remonti. Lagi lausa karjub selle järele. Ja seinad, ja põrand.

Täna tundub, et kõik on võimalik.

4 kommentaari:

tyyp ütles ...

lähed poodi pintslit ostma?

maalid lakke pilved ja kardinatele tuule...

Emmeliina ütles ...

Lindkivi, tule appi pintseldama!

tyyp ütles ...

ükskord tulen niikuinii. varu siis pintsleid ja värve. :D

Emmeliina ütles ...

vaat see on väärt mõte!
Sinu kunstimeele rakendamise jaoks pole mul millestki kahju.
Sellest tuleks alles Suur maalritöö :D