pühapäev, 13. august 2017

Külaelu ja turumelu veidrused

Plaan kirjutada iga päev üks looke kukkus läbi. Ju ma siis pole süsteemne. Õnneks on mul sõber Fotokas, kes mälu toetab.

Kuna reede oli mägede päev ( see tahab eraldi lugu), siis eile oli külapäev ehk siinse kodu päev.

Otsustasin süsteemselt päevitada. Aga välja tuli triibuline. Näiteks - ülemine osa paremast jalast on pruun, alumine valge.Neid näiteid võib tuua rohkemgi. Oleneb, kust poolt vaadata. Aga üht saan öelda- homset Vahemerepäikest mu parkind nahk kartma ei pea. Siin basseini ääres päikesekreemi ei kasuta, ainult järelkreemi õhtul.

Lõuna ajal tuli brannede igatsus. Selle põhjustasid viis inglise keelt rõõmsalt lobisevat hotellikülalist - sõbrannat. Õnneks on meil telefonid. Maabranne, Päevalill ja Päälinnabranne aitasid hädast.

Õhtuks oli kõik korras ja settisin ennast kirikuväljakule.

Pink vaatlejale

See oli nüüd hetk, mil igatsesin diktofoni. Kõigepealt lõi kiriku kell kaheksa (eesti üheksa). Pühakotta sisenes 1 kirjus kleidid vana naine. Tõmbas ukse kinni. Ma ei söendanud järgi minna. Ja hea oligi. Minust ta sinna jäi, kui kahe ja poole tunni pärast lahkusin. Siis sõitis autoga kohaliku tapasebaari (Tapas - sakuska-suupiste, esimese õllega tasuta) ette omanik. Tõstis õue plasttoolid ja lauad, need tavalised, valged ja punased ja hakkas neid pesema.

Kirikuväljakule ilmusid koertejalutajad. Külakoerad, vähemalt kolm, üks armas bokser, nuuskisid minu ümber juba enne. Nad on kõhnad, aga ilmselt neid toidetakse. Siis hakkas majadest imbuma inimesi: vanem härra lükkas ratastooli, milles ülikõhn vana naine. Vanapaar jalutas käe alt kinni, mehel toeks kepp. Kahe lapsega turistiperekond pöördus hotelli tagasi. See nn. hotell on väike, kahekordne, terrassiga, armsa siseõue ja basseiniga, millest mina ka osa saan. Üks moodne naine tuli oma koeraga. Koer jooksis, naine tegi suitsu. Hiljem sisenes majja, kus aknast hakkas kostma klassikalist muusikat.
Inglise keelt rääkiv hotellikülaliste seltskond suundus baari. Oldi lõbusad ja häälekad. Juba oli baaris kolm lauda kuuest täidetud. Üks härra sõitis autoga ja plastkanistriga külakaevule. Ja nii edasi ja nii edasi kaks ja pool tundi.

ÖÖelu lõppes järjekordselt väga vaikselt ühe paiku. Reedel peeti näiteks tänavasünnipäeva. Laud oli sõiduteele kaetud, paarkümmend inimest istus selle ümber mõnusate nägudega ja naeratasid, kui me autoga mööda ei pääsenud.

Poeg peilis, et külas elab 400 inimese ümber.  Iga maja ees, kus elatakse, on autod. Granadasse kümne minuti tee.

PÜHAPÄEV -TURUPÄEV
Palusin end teisele turule ka. See nn. mustlaste linnaosa turg ongi kohalike ostukas. Ainult pühapäeviti. Mõni kohvriga turist seikles samuti lettide vahel, Kohvriga. Ilmselt visati pühapäeva hommikul hotellist välja.

Sain jälle kogemuse võrra rikkamaks. Näitab ju turg kohalike olemust kõige paremini. Kahel pool u. viie sammu laiust turutänavat paiknesid letid ja hüüdsid mehed - naised. Mida nad hüüdsid? Ikka üks euro ja kaks euro ja kolm euro ja viis euro.
Üks tähendas seda, et sobrasid riidehunnikus. Kaks tähendas seda, et osa kaupu olid riidepuudel.
Kõige kallim kraam vist,  pitsilised kleidid maksid 15 raha. Seda keegi ei hüüdnud. Kilomeetri pärast jõudsin söögiturule. Keegi ei hüüdnud, aga vaadata oli. Poeg ostis viinamarju, päris, 75 senti kilo ja suure kilekoti kollaseid väikseid tomateid. Euro eest. Väga tomati maitsega.
Kuna reisin ainult käsipagasiga, siis igasugu maitseaineid ei riski kaasa smugeldada, Sellepärast ainult nuusutasin.
Huvitav on see, et rahvas ei trügi. Müüjad on nii mehed kui naised. Ostjad peamiselt vanemad ja keskealised vaevatud olemisega naised. Mõned koos lapselastega. Meenutab meie riideturgu kuhu kooli alguseks maalased tulevad.

Turu kohta pidavat räägitama, et see on mustlaste turg, tuleb olla ettevaatlik. Ettevaatlik olin, mustlasi ei näinud, pilti ei teinud. Rahakott jäi alles. Raha ka :)

Vaatan mõned vanemad pildid.
Ühel öösel, kümne  paiku elamiskohta jõudes leidsime, et küla on  autodega kaetud. Uudishimulik, nagu ma olin selgitasin, et kirikuväljakul näidati välikino. Kaunitar ja Koletis hispaania k. Nagu näete, rahvast jätkus. Popcorni polnud, mehed jälgisid kaugemalt, õllepudelikesed peos. Ilmselt kartsid koletist.

.......

Järjekordselt sõidult koduteele pöörates eristas südaöine pilk teel hobusepabulaid. Süüdlast polnud vaja kaugel otsida. Külamees oli oma sõiduriistaga baari tulnud, latern kõik kenasti ees.