esmaspäev, 29. august 2011

Lemmikpood

Legend räägib, et tulnud kord vaene (appi, ma ei mäleta, mis rahvusest) väljamaalane brittide maale 20 naela taskus. Kui ta oli tutvunud poega, kus iga asi maksis naela, tärkas temas ärivaist.
Miks mitte odavat veel odavdada. Ja nii sündis 99 penni kaupluste kett. Ja mehest aastate pärast miljonär.
Mulle jääb arusaamatuks, kust tulevad sinna kaubad ja kuidas kogu süsteem toimub, aga müstika on see küll.

Meile lähim pennipood on minu mõistes linnas.
Mis ma siis sealt ostnud leidnud olen?
Kõigepealt naiste esmatarbekaupu: tuttavate kaubamärkidega šampoone, palsameid, kreeme, deodorante, juuksehooldusvahendeid. Vapustav kokkuhoid. Kui mõelda meie vanasse rahasse, siis on naela väärtus umbes 18 krooni.

Kohalikul on võimalik sealt osta puhastusvahendeid: nõudepesu, pesupesu, igasugu nuustikuid, küünlaid, ah ma ei tea mida kõike veel.
Tittedele on terve riiul Johnsoni firma staffi ja plaastreid, toidulisandeid, tablette - raske selles orienteeruda.
Aiatarvetele on üks riiulite vahe, aga seal ma pole kodus, nii et ei oska hinnata, kas vajaksite ikka hernehirmutise moodi kaunistust ja kohe mitu ja eri värvi. Aga igasugu potsikuid, kannukesi ja nätsikuid on ka. Ja seemneid. Ja aiatulesid, laternaid - see valik meenutab veidi meie superboksi. Lisaks majapidamistarbeid: kruuse, kausse, nitsikuid nätsikuid.

Plastmassist mõttetust mänguasjade näol on neoonvärvides, koledaid ja palju. Samas mõtlen, et võib olla on see mõnele lapsele ainus võimalus vanematelt midagi välja norida.

Aga nüüd minu lemmikud- lasteraamatud. Puhkuse ajal viisin koju kaks: ainukese multifilmilammastega (teate, need kellel koer ja savist peremees) ja auruvedur Thomase. Nüüd leidsin magnetiga linnuraamatu.

Kahjuks on DVD-d ja CD-d müüja taga riiulis. Sellele vaatamata õnnestus oma kuulmis- ja nägemismeelt nuumata Iiri muusikaga, biitlitega, Queeniga ja Simon Garfunkeli kontserdiga..

Märgatava poeruumi võtavad enda alla söödavad kaubad. Nämma. Kuidagi ei saa mööda minna šokolaadidest, küpsistest, rosinatest. No kui te nüüd ütlete, et 18 krooni šokolaaditahvli eest pole ju odav, on teil õigus, kuid kasusaamiseks tuleb lihtsalt kaupluse hindadega võrrelda. On küll kasu. Lahustav kohv, oliiviõli, kastmepulbrid ja veel palju maitseaineid, titetoit ja krõpsud - kõik 99 penni eest

Isiklikult võin vaid öelda, et hea, et see pood mulle ligemal pole ja olen seal ainult mõne korra saanud käia. Kõigil neil kordadel on olnud palju rahvast, täis ostukorvid ja pikad sabad.
Aga minna oleks tark koos olusid tundva inimesega. Et ikka mõõdukalt asjale läheneda.

Kes teab midagi sellest süsteemist, see andku märku. Meil on ju ka igasugu laojääkide poed, aga seal hinnad seinast seina - st. erinevad.

2 kommentaari:

neiud ärevil ütles ...

Eks sellised poed ole natuke nuhtluseks ja natuke kokkuhoiuks ka. Meil ka Säästumarketis 1€ nädal.Läksin ainult sibulat ja küüslauku ostma, sest mul on kurgi, tomati, seene ja suvekõrvitsa uputus.:D, aga ostsin igasugust jama veel lisaks. Õnneks ikka märkasin vajalikud asjad ka osta. Paar korda on küll juhtunud, et lähen ainult hambapastat ostma, naasen 2 suure kotiga ja mida pole, see on hambapasta.

Emmeliina ütles ...

jaa olen seda ennegi kuulnud, et suured ostud võivad alguse saada hambapasta otsasaamisest :P