laupäev, 27. august 2011

Jeee, Bank Holiday!


...ehk pühadest brittide moodi.

Bank Holiday ehk pangapühad on Inglismaal riigipühad vist juba 1870-ndatest aastatest. No igatahes ammu.

Ega ma tegelikult hästi mõista seda nende pühade süsteemi, aga oma mõistust ja kalendrit kasutates olen asjast niimoodi aru saanud:
1. jaanuar - uusaasta
Suur reede - liikuv püha
Teine Ülestõusmispüha - esmaspäev
29 aprill - pulmad (a ma ei tea, kas ka järgmisel aastal)
Bank Holiday - maikuu esimene esmaspäev
Spring Bank Holiday - maikuu viimane esmaspäev
Summer Bank Holiday - augusti viimane esmaspäev
25 dets.- esimene jõulupüha
26 dets - teine jõulupüha Püha Stephani päev

Ühesõnaga üheksa puhkepäeva. Kusjuures on alati arvestatud nii, et puhata saab kolm päeva järjest.

Mina olen saanud ühte puhkust tunda ja teiega jagada. Väljasõitu koos telkimisega Walesi, mere äärde mai lõpus.

Seekord otsustas pererahvas võõrustaja rolli võtta ja pühad koju tuua.
Eilne päev saabus lakkamatu vihmasajuga. Sellele vaatamata kogunes majja neli lähisugulast. Õnneks lõpetas taevas õhtuks kiusamise. Eelrühm tundis ennast hiliste öötundideni pühaselt. Mis mulle eriti meeldis oli see, et rooga valmistati suur potitäis ja ei jännatud mingite pipstükkidega. Piprane tšilli riisiga sobis suurepäraselt jookidega. Lisaks on nende hakkliha ikka see päris, mitte nagu meil, mis veeks või rasvaks sulab.
Kokkasid kaks venda, mis oli ka tore, sest naised said siis jutupuhkust.
Mina logelesin peale pikka jalutuskäiku pisipoolbritiga, oma toas. Nagu teenijarahvale kohane ja sobilik. Ei, kutsuti ikka, aga mu suunurgad olid ülespoole kiskumisest õhtuks päris väsinud. Nii istusingi oma Kõige Suurema Sõbraga kahekesi, kuni Unemati liivaga tuli.

Õige pidu peaks aga täna algama. Ilm on tuuline ja jahe, kuid vähemalt ei saja.



Kommentaare ei ole: