teisipäev, 11. juuli 2023

Kodumassina mäss

 

Enne toredaid mõisapäevi saab üks lühike ja lööv postitus tehtud. 

Tulen mina siis esimese nädala (ajaarvamine algas pärast jaanipäeva) reedel rannast ja mida ma kuulen. Nõudepesumassin piiksub vastiku häälega. No pole võimalik. Oli ju teine tühjaks tehtud ja kasuta (nu mis ma seda ühte taldrikut ja klaasi ikka...) 

Innuga  piilusin ringi, et kas ikka saaks selle aktiivse kassi peale ajada. Keegi peab ju süüdi jääma. Masssina uks kinni ja kõrvu teritades kuulen, et vesi soliseb. Tabloole on ilmunud salapärane kood I 30. Õhtu kaldub hilja poole. Kõigevägevam neti aita. Elektroluxi kodulehelt saan vastuse:

Diagnoos i30: Leke või vee kogunemine seadme põhja.

1.Keerake veeühendus üleujutuse vältimiseks kinni (mida ma keera, kui ühtegi kraani ei näe, kõik voolikud omavahel ühendatud st. kraanikausi kapi all.

2. Lülitage toode vooluvõrgust välja.

Mnjahh, mina, elektriku naine, kes lambipirni ka ei julge vahetada.  Aga piiksub, no piiksub ja mitte ainult minu peas. Kusagil peaks ju kilp olema. Leitud ja kiri ka vidinate juures: nõudepesumasin ja külmkapp. Tühja sest ühest külmkapiööst (uks kinni ja külm sisse püütud niikuinii) Peaasi, et ei piiksu enam. Päälinna poeg nagu needus kusagil Slovakkia mägedes :( Lõpuks sain massina ukse lahti. vett oli tõesti põhja kogunenud. Nii viie cm jagu. Igaks juhuks võtsin filtri välja ja puhastasin ära, mingit sodi ei paistnud olevat ja vesi kadus ka auku.

Õnneks laupäeval enne laulupidu saabus P2. Tema leidis kohe pistiku, ikka sealt salapäraselt nõudekapialusest. Vähemalt sai külmkapi tööle panna. ja seda massinat mul niikuinii vaja polnud. Perele andsin teada, nemad olid rahu ise st. massin niikuinii vana.

Sellega asi ei piirdunud. Kui olin meelerahu tagasi saanud ja elu veeres nagu hernes tundsin neljapäeva hommikul nõusid pestes, et põrand muutub üha märjemaks. 

Jälle algab kõik, algab uuesti. Vett imbus massina alt. Toruabi saabus P 2 näol, kes tuvastas, et viga köögikraani äravoolus st. ei voola. Ühendas massina vooliku lahti ja teipis augu kinni. Siis puhastas haisuluku ja seal mingit jama ei tuvastanud.  Mina pidin hiljem alustama operatsiooniga Torusiil st. kallama tunni jooksul pitsikaupa liitri keemiat sisse et ehk aitab. Ja hommikul kuuma vett sakummiks peale. Jälle pitsikaupa. 

Puhastasin massina pisitopsiga ja lappidega. Enne otsisin ämbrit. Kes ütles, et elu peab lihtne olema. Kirjutasin siis pererahvale, et ämbrit oleks vaja. Nuneh, ämber käib kokku nagu kunagine joogitops. Mõtlesin, et see mingi kasside mänguasi. 

Aga mis juhtus hommikul? Kui katsetusteni jõudsin, siis leidsin tühjast prügikastist teibi. Ausõna, Oli selline tunne, et keegi on öösel käinud. Vähem krimkasid, Emmeliina.

Ja nüüd võite arvata, kas kõik on korras.


1 kommentaar:

Emmeliina ütles ...

Mitte nõudekapialusest, vaid ikka kraani alusest kapist, prügiämbrite tagant