neljapäev, 7. jaanuar 2021

Raha ja rütm

 

Tegelesin raha-asjadega. Kuna kusagilt tuletati meelde, et euro tulekust möödas 10 aastat. Rahast ei räägita, aga räägin ikka! Oleksin teadnud, et kaduneljapäev :))))

Minu 10aastat jaguneb pooleks: esimesed neli oli AK-ga jagatud, viies oli õppimise- kohanemisaasta ja viis viimast täielik omavastutus. Kuna teostasin ja teostan enamus makseid läbi panga, siis on tagasivaated selged ja vaidlustamisele ei kuulu. Kui number ütleb, et on kulunud, siis on kulunud. Kui number ütleb, et on laekunud, siis on laekunud.

Esimene vanaduspension 2015.a. lõpus tõi pangaarvele 327 raha. Ja nii jäi. 2016.a.töötasu võib tagantjärele avaldada, keegi pole keelanud. 250-300.- ja suvi välja arvata. Uskumatu, arvud näitavad, et sain hakkama veidi rohkem kui 500 rahaga kuus. Maksud makstud ja puha! Boonuseks kaks suvereisi. Riiga ja Stockholmi. Ning sügispäev Helsinkis. Lisaks kauneid eestimaiseid sutsakaid. Isegi Haapsalus käisin. Kinke ostsin lapselastele -nii sünnipäevadeks kui jõuluks. Aqvas käisin talvel. Kuukaartidega. Söögi-ja joogiga ei närutanud.

2017 kiskus kuukulud 600 poole. Pinss oli suurenenud 350-le, töötasu kahe pooliku koha eest 400.- kanti.  Lennureis Hispaaniasse, millest maksin ainult piletid ja veidi kulu, ülejäänu eest hoolitses poeg. Ning sügisel nelja päevane Rootsi sõbranna tütre juurde. Ja jälle sama rütm, ainult külmik tuli uus osta.

2018 Pinss suurenes, töötasu stabiliseerus. Tundsin, et pean hakkama säästma. Mul oli juba mõni aasta nn. nutikassa ehk väikeste ostude kokkuhoiuabi, millega arveid ümardatakse. Hea võimalus näiteks reisifondi tekitada. Säästmisele vaatamata kiskusid kuukulud 700.- kanti. Uskumatu, kas teen midagi valesti?  Muidugi, olin lahedamaks kulutajaks muutunud. Uus läpakas, katki läinud saunakeris, küllaltki kulukas loodusreis kolleegidega Lõuna Soome ja odavreis perega Poola. Tore ja töökas aasta.

2019 suutsin kulusid minimeerida, sest suvereisisid polnud. Seega sain rohkem säästa, kuigi eluasemekulud tõusid märkimisväärselt, sest otsustati suurendada nn. kogumisfondi, et hakata maja renoveerima. Aga ikkagi-näiteks uut pliiti oli vaja.

2020 Pension suurenes, 509.- Nüüd saab siis pensioni tõusu vaadelda. Viie aastaga 182.- võta või jäta :) Just möödunud aastal tundus mulle, et toit oli kõvasti kallinenud. Eks ma laristasin ka. Koroonaga võrdselt. Ühistule kulud suurenesid veelgi. 

Mis on siis konkreetselt tugevalt kallinenud? 

Näiteks Aqva sooduskuukaart maksis 2011.a. 42.- ja nüüd 68.- 

Samas bussisõit maakonnaliini bussides on tasuta. Kuna olen peaaegu et igapäevasõitja nii linna poodi kui nädalavahetusel ema juurde 30 km. kaugusele, siis arvan, et säästan 30-40 raha kuus. See on märkimisväärne summa millele lisandus selle suve meelelahutuslik"bussiprojekt" . Takso on ilmselt veidi kallimaks läinud viimase viie aastaga. Tasuliste busside piletid on jäänud enam-vähem samaks. 

Autokütus on ilmselt väga palju kallinenud ja konkreetseid numbreid oskavad kindlasti auto-omanikud öelda. 

Toidu hinna määratlemine on raske. Seti suu sekki mööda nagu vanaema õpetas.

Jummel milline väsitav ettevõtmine see oli. 


Vana-aasta õhtu kodupidu neljale


Jõulupüha kodupidu kuuele

Miks nii väike seltskond? Sest neljandik (viis liiget) olid korteris kinni :(

11 kommentaari:

helle ütles ...

Mul kulub ikka toidu peale väga palju raha, sest toidu arvelt mina kokku hoida ei taha.

tegelinski ütles ...

Oh, mulle meeldivad numbrid! Eriti rahanumbrid, igavesti lahe meelelahutus sul ;)
Ma peaks oma kulud ka üle vaatama...

konn, lendav konn ütles ...

Jah, ühinen pensionitüdrukute kisakooriga - ma peaks oma tulud tõsiselt üle vaatama! Kui juba töömehed teatavad, et võiks nagu rohkem teha, siis...
Aga Hellelt uuriks, kas sööd ainult beluugat ja kalamarja või võtad sülti ka ikka vahele?:D
Minu toitumiskulud on igatahes märgatavalt langenud - kahekesi toitume nädalas ca 50 euro eest, väljassöömist praegu muidugi pole.

Anonüümne ütles ...

Tuletan meelde: hea sült ei ole odav!

Emmeliina ütles ...

Söögist - joogist: Ausalt, minul läheb üksinda rohkem, kui hr. Konnal kahekesi. Ää kalamarja sõime vana-aasta õhtul pannkoogi peal ja ahjulõhet ka. Juustukuningate valiku eest hoolitses vanima poja kaasa. Hea, et jõulud ja aastavahetus on 1 kord aastas :P Söök, jook, krimkad ja Aqva ongi mu suurimad nõrkused.

Vastu ööd hirmutan ennast: homsest hakkad ainult pinsist elama!

Ma alguses mõtlesin, et SEB ei näita nii kaugele, aga siis sain nipi kätte, et aasta kaupa tuleb vahemik sisestada.

Muuseas, eilses Maalehes oli ka euro teemaline lugu. Vahelduseks horoskoobile.

Emmeliina ütles ...

"Pisikesed pensionid on kahjulikud, " kuulutab Kärna Ärni Sulev Nõmmiku suu läbi. "Sa ei söö korralikult, sa ei joo, sa ei suitseta ja elad niiviisi igavesti. Sa mõtle, mis see riigile maksma läheb!" (Maalehest)

konn, lendav konn ütles ...

Ma poleks veel mõni aasta tagasi uskunud, et leian Grossi süldi, mille karp maksab euro ringis, olevat parima valiku!
Kontrollisin kaks viimast kuud üle - puhtalt toidukaubale novembris 180 ja detsembris 240 €, aga eks me detsembris jõime kah kõvasti!:D
Kuni maale kolimiseni olin ma veendunud Selveri klient ja pidasin imelikeks inimesi, kes ostlesid nt. Säästumarketis - seal ju mage valik ja kehv kvaliteet. Nüüd ostlen alevi Grossi poes ca kolmandiku odavamalt ja ei leia üldse, et kehvasti või ebatervislikul toitun!
Müstika, ma ütlen!:D

helle ütles ...

Ma ei ole tegelikult üldse mingeid arve kokku löönud, seepärast ei oska täpselt öelda, kui palju söögi peale kulutan.
Hr Konnale vastan, et ikka söön sülti heameelega. Kahjuks minu naabruskonnas Grossi poodi pole. On Selver ja Coop. Ma ostan toitu nädalaks ette, siis tuleb arve ca 20-25 eurot. Selle järgi pole nagu palju või? Mul käivad lapsed siin päris tihti ja neil on omad eelistused (magusa osas).
Mu põhieesmärk on pensioniga välja tulla ja võimalusel ka natuke iga kuu säästa. Viimased kuud kahjuks kulutasin kõvasti üle. Kusjuures pole kusagil käinud.
"Kuhu kaob raha ja kust tuleb tolm?" jääb igavesti selgusetuks.

Emmeliina ütles ...

hr. Konn, minu toidulaua katab ka peamiselt Oleg :D
Helle, see on ilmselt õige planeerimine. Mina teengi liiga palju lühikesi poesutsakaid ja olen emotsiooni(toidu) ostudega kimpus. Liiga palju valmistoitu, tean, aga annan sageli alla.
Huvitav teema ja arutlused.

Anonüümne ütles ...

Mul on toidu peale päevas lubatud kuni 12 eur. aga tuleb tunnistada, et me sööme ka arvestavalt jäätist, kohukesi, pasteeti, suitsuvorsti, ciabattat, komme ja muud sellist suhteliselt kallaist ja patust kraami.
Samas, mu elus on olnud aegu, kus 12 eur päevas tundub, et pole mingi valemiga võimalik hakkama saada.
kõik on suhteline. Iseenesest usun küll, et 200 euroga kuus annaks pmst hakkama saada, aga see on ikka päris korrralik distsipliin. Ma ka pigem üritan kokku hoida mõne muu asja, kui toidu pealt.
Aga välja me ka ei söö ja woltinud nt pole ma kordagi.

soodoma

Emmeliina ütles ...

Soodoma, minu meelest 12.- ei ole palju (väiksed lapsed ju). Kui mul poja pere külas (3), siis ikka imestan kui palju nad süüa jaksavad :)))

Tegin katse Helle moodi st. ostsin viie päeva kraami ja rohkem mitte üks sai :) Päris huvitav, hakkasin rohkem läbi mõtlema mida põnevamat kokata. Näiteks brokoli grilljuustuga.

Mul muidugi kergem, sest hommikuputru söön koolis ja nädala lõpu olen ema juures, kus püüan ikka ema sööma meelitada.