laupäev, 12. juuli 2008

Mida ma teeksin kui oleksin miljonär?

see on ehtne vihmase ilma küsimus, sest ilusa ilmaga keelduksin sellisele tobearmsale küsimusele mõtlemast. Kui oleksin tavaline miljonär, siis peaksin eelkõige kohutavalt tööd tegema, alguses selleks, et see miljon tuleks ja hiljem selleks, et seda pooleks miljardiks kasvatada nagu Tiina Mõis. Et olen loomult metsa poole, siis polnud ega pole see võimalik. Kui veel oma toidutaret pidasin, siis tegin supi ikka rammusama ja koort panin rohkem peale, et klient rahul oleks. Töötajatele maksin ka rohkem palka ja tihti jäid endale tühjad pihud. nii et kapitalisti - vereimejat - külakurnajat minust ei saanud :(
kui mul oleks pärandatud miljon...Kuigi metsast, on minus niipalju realisti, et ema poolt mõisamoonakate järeltulijal ei saa seda olla. Oleks isa elus, siis oleks sealt vaarisa mõisamaadest kindlasti tükike mulle pudenenud. kas just miljon, aga koos metsaga pool miljonit kindlasti. nüüd peab rikas sugulane sealsetel maadel lambakarja. tal läheb hästi, aga ta abikaasa on kuulsa juristi poeg:(
kui ma oleksin võitnud miljoni...ma pole kunagi mänginud mitte mingisuguseid hasartseid mänge, isegi omal ajal spordilotot mitte, nii et jänes šampust ei joo
Aga unistused? need oleksid nagu kuum kartul suus, mida veeretad ja alla ei neela. Kui mul see raha reaalis oleks, siis ilmselt jagaksin nelja poja vahel, sest mulle meeldib jagada rohkem kui omada. tean, et siis oleks asi õigetes kätes.

Kuid täna viis see küsimus mind hoopis teisele mõttematkale. Nimelt on otsustatud hakata paljulapselisi (alates) neljast hakata toetama oma kodu ehitamise rahadega 150 000 eegu ulatuses. teen väikse musta arvestuse. kui keskmine palk 8000, siis on see 18 keskmist palka.

1993 aasta alguses oli minu töötasu 1000 krooni *18 = 18 000. Proovin meenutada, kas oli see sel ajal suur või väike raha. millised ostud võiksid meenuda? no mitte midagi ei tule meelde, kas tõesti sel ajal ei ostnud ma mingeid suuremaid oste. oot, 93 oktoobris oli kooli kokkutulek ja ostsin kostüümi ja kingad kuupalga eest. ei, see ei anna midagi, sest riiete hinnad olid tasakaalust väljas. lastetoetus oli 60 krooni vist. issand, mitte midagi ei mäleta. tegelt tahtsin selle jutuga jõuda sinna, et kui meie nelja lapsega pere oleks sel ajal saanud toetust, kas see oleks olnud suurem raha kui nüüd või väiksem raha. Loomulikult sel ajal mingit toetust ei saanud.
vanem poeg lõpetas põhikooli, järgmine oli 12, siis 5 ja 3, kes lasteaias ei käinud. olid ajad.

Kommentaare ei ole: