teisipäev, 10. november 2015

Sahisevad surnuaialehed




Ausõna, sahisevad hoopis teisiti kui pargis. Või metsas. Igavikuliselt.
Kas teadsite, et surnuaias on ka tänavanumbrid. Ja korterinumbrid. Ärge siin muiake midagi. Kui võtta lahti kalmistute andmebaas HAUDI, siis leiate sealt registrisse kantu. Näiteks minu isa aadress on Simuna kalmistu 3, 8-4. Vaat nii.

Hingedepäeva eel saime vastiku teo kaasosaliseks. Nimelt leidsime eest pooltühjad kalmuvaasid. Ilusamad kanarbikud olid välja tõmmatud ja pisemad alles jäetud. Nagu korterites, nii  ka surnuaias valivad vargad parimat.
Ema poetas pisara ja mina tundsin ennast kuidagi määrituna. Meilt pole kunagi haudadelt midagi viidud.

Kuigi rahvakalendris peetakse hingedeaega Mihklipäevast Mardipäevani, on minu hingedekuu ikkagi november. Algab Pühakute päevaga ja lõppeb esimese advendiga. Sellepärast pole minu maailma sobitunud novembrikuu jõulunännid ega muu tilu lilu. Küünlatuli aga küll.

Üldse on elamise jõgi muutunud väga tasavooluliseks. Sageli vastan küsimusele: mida sa teed?
- MÕTLEN-

Voolan. Tasa.
Aqva välibasseinis koos vahtralehtedega. Ilus. See on minu jooga, meditatsioon ja füsioteraapia. Laukasse ei lähe. Mugavam on soojas ja inimeste keskel. Lapse suust pead sa tõde kuulma.
Vedeleb mu kuue aastane ristipoeg basseinis, jäätisekokteil ees ja lausub: vaata Liina, see on juba tõeline elu!!! Mugavuse veri voolab meis mõlemas.

Ühe toreda tegevuse olen tänu poegadele leidnud. Kahel korral geopeituse mängus osalenud. Kuna paar brannet huvitatud, siis kirjutan lühidalt: geopeitus on õues mängitav aardeotsimismäng milles osalejad kasutavad GPS.i või maakaarte, et otsida spetsiaalselt geopeituse aardeid.
Aarde leidmiseks on internetilehel antud koordinaadid. Aarde peidukoht on maskeeritud ja see on paigutatud konteinerisse st. veekindlasse karpi või topsikusse. Oleme leidnud pisikesi mänguasju, pileteid jm. Tähtis on väike märkmik või paber, kuhu aardeleidja kirjutab enda nime ja kuupäeva.
Ja paneb aarde tagasi. Huvitavamaks tegemiseks tohib võtta karbist midagi ja ise juurde lisada. See "midagi" tuleb viia järgmisse karpi. Selline vahetus on põnev eelkõige lastele.
Aarde otsimisjuhendis võib peituda mõistatusi, mis teeb asja põnevamaks. No ja neid huvitavaid peidukohti!!!! Aarde peitjad on tõelised oma ala meistrid.


Panen mõned pildid kus koht jääb tuvastamata. Muidu poleks aus ja rikuksin reegleid. Kuigi nii väga tahaks.

.......
......

3 kommentaari:

Bianka ütles ...

Mõnusa sügismeeleoluga postitus. Muidugi võiks sinult neid sagedamini ilmuda, aga kes ei täna pisku eest... :P

soodoma ja gomorra ütles ...

sinu lugusid on lihtsalt nii hea lugeda.
tõeliselt rahulikud ja voolavad. ei mingit tõmblemist. nii mõnusalt õdus. täpselt nagu küünlaleek novemrikuus.

ma ei tea miks, aga sinuga seoses valdab mind alati tunne, et sinu juures/lähedal/kõrval olek võiks mõjuda nagu teraapia. iseenesest.

Emmeliina ütles ...

aitäh sõbrad soojendava tagasiside eest. Ma nagu tahaksin sagedamini kirjutada ja nagu ei taha ka. Tunnen ennast halvasti, kui ei kirjuta ja tühisena, kui olen midagi kirja pannud. Imelik asi see blogimine.

SG - Sa kohe oskad sõnadega pai teha :)