esmaspäev, 29. oktoober 2012

Lumevalgus 2

Väikese tüdrukuna unistasin saada baleriiniks nagu tuhanded tüdrukud enne ja pärast mind. Kui ma lugema õppisin ja raamatuid lugema hakkasin, unistasin ma töötada raamatukogus. Õpetaja tahtsin muidugi ka olla.
Neljandas klassis tuli õppeaineks ajalugu. Kui klassiõpetaja palus meil, kümneaastastel kirjutada, kelleks me tahame saada, tahtsin mina ajaloolaseks või peenema nimega arheoloogiks. Peaks järgmisel kokkutulekul küsima, kas õpetajal on need kirjutised alles.
Seejärel tahtsin ma saada detektiiviks. Sellega oli seotud soov uurida ja veelkord uurida. Ja olla blond, pikajalgne ja ilus. Nüüd mõtlen, et mingil moel on ju ajaloolane ka uurija.
Kusagil viieteistkümneselt tahtsin ma saada taksojuhiks. Ausõna. Buss tundus kuidagi suur ja kohmakas, aga takso, mis sel ajal oli "Volga" näis väga sobiv, et liikuda kiiresti ühest punktist teise. Aasta oli siis 1970 ja alevis polnud ühtegi taksot.
Praegu mõtlen, et sellest oleks saanud hea komplekti: Blond, viimase peal üleslöödud tibi, kes juhib autot, omab revolvrit ja uurib röövi ajaloomuuseumis või kirikus. Vinge! Nigu Kättemaksukontori Häli kohe.

Olin keskkooli viimases klassis kui  suri ootamatult mu isa. Samal ajal loobus minuga suhtlemast mu esimene armastus. Nagu tänapäeva noored ütlevad: võttis aja maha.
Siis ma enam ei unistanud. Siis ma lihtsalt käisin tööl ja hakkasin oma elu elama. Ma kohanesin ellu. Olin selles mitte väga osav. Tavaline, arvan.

Siiski, mingil hetkel unistasin olla kohviku perenaine. Selle viisin täide. Küll mitte päris sellisena, nagu unistustes, aga mingil moel siiski.

Juba jupp aega on uurijaroll mu juurde tagasi tulnud. Uurin meie ajalugu, elulugusid ja igasugu paikade lugusid. Raamatukogusid armastan endiselt. Ja õpetada ka natuke. Autot ei juhi, aga kaasõitja roll meeldib väga. Bussides loksumist, eriti kõrvalistel teedel, naudin ka.
Paigalolek ajab mind endiselt hallitama.

Üks unistus on mul veel, kuid selle täideviimiseks pole ma veel küps ja osav. Sellepärast ma siia kirjutangi.

Sellised mõtted tõi vaba aeg ja lumevalgus.

2 kommentaari:

soodoma ja gomorra ütles ...

Mõnusalt elus, rahulikud ja turvalised. tänan.

Emmeliina ütles ...

just :)