reede, 26. detsember 2008

Kogu elu on tee

Palju sai teha, kuid veel rohkem mõelda. Kui oled aastaid detsembrit võtnud kui valmisolekut nr. 1, mis sisaldas kolme poja esinemisi nii lauljate kui pillimängijatena ja korraga on esinejaid ainult 1, siis tekitab see kummalisi tundeid. Ühelt poolt tohutu kergendus (jäid ära öised lemmikvalgepluusipesud, varahommikused triikimised, esinemiskottide komplekteerimised, mahajäätud kikilipsud või mis veel hullem: pluus masinas, kiki rinnataskus, kontroll, kas kingad saavad ajalehti täis topituna kuivama või jäävad kilekotiga nurka, palavikud, haiged kurgud, sallid-sallid -sallid, noodid-noodid-noodid, põhikooliaegsed kontserdite kattumised, võileivad, sularaha, bussiajad, öised järgiminekud...)

Sel sügistalvel laulab ainult Poeg 4, kuid ka tema oskas kolmandaks advendikontserdiks 40 kraadise palaviku hankida. Õnneks lühiajalise ja õnneks sai Ernesaksa festivalikontsert Mustpeade majas enne haigust ühele poole.
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida vaid sellest, et mul on nüüd päris oma aeg.

Mõtlemise tulemusena said Mõned tähtsad asjad uued mõõted ja mõned inimesed paigutusid puslesse. Kui maailm muutub tihti korteriahtaks, siis on mitu võimalust: kas mõtled üle ja jääd mõtetele alla või muutud mõttelaisaks. Proovisin seda viimast tõrjuda nii pildinduse kui luuletustega. Ühed armsad mõlemad. Ja blogindus ka.

Siiski jääb üle ikkagi nentida: ma parema meelega oleksin ise teel, kui loeksin teiste teelolekutest. Ausõna. Ja vaadates-kuulates tänast Jõulutunnelit tundsin suurt õnne, et olen vaatamata vääramatule välispidisele jõule suutnud nii kaua teedel püsida. Tahaks veel.

Leidsin tänu "Laulukarusellile" ammuotsitud noore Thea Paluoja loo. Pildis pole see nii hea kui lauldes. Kui keegi suudab laulu leida, andku märku.

Kogu elu on tee
Üle ja läbi sust käib
Kogu elu on tee
Peatuste riiv on nälg
Kogu elu on tee
Kulgeb surmani sünd
Kogu elu on tee
Külv ja lõikus ja künd


Kogu elu on tee
Edasi viib nagu kell
Pärleid päevade keest
Hea ja halva karusell

Paigal seista ei või
Palju leida on veel
Rahu kindlustab võit
Võites raskusi teel

Harjuda jõuad sa vaid
Jumal januneb uut
Teada midagi said
Ikka ei teagi sa suurt.

/ täpselt nii ta oli kusagil netis, andku autor andeks, kui midagi valesti/



5 kommentaari:

helle ütles ...

Kui hästi Sa oskad asju kokku võtta ja üldistada.
Laul veel ka. Kui leiad viisi üles, ütle!
Kaunist kosutavat pühadeaega!

Emmeliina ütles ...

Kiitus kirjanduse ja keeleõpetajalt rõõmustab.
Küll ikka heal sõnal on väge!
Kuulan igal õhtul su üles pandud armastuse kinnistamise õpetust nagu mantrat. Olin selle loo täiesti unustanud.
Pikki emotsiooniderikkaid edasisi pühi ja kogumist talveveerandiks!

Bianka ütles ...

Olen tihti mõelnud sinu elu peale, mis on olnud täis hoolitsemist teiste eest. Nüüd, kui linnupojad pesast välja lendavad, tuleb su ellu suur muudatus. See väärtuslik OMA vaba aeg võib algul päris ära ehmatada. Aga küll sa selle kõik targalt ära kasutad ja tuleb veel puudugi!

Ilusaid mõtisklusi aasta viimasteks hetkedeks ja kohtumiseni uuel aastal!

Emmeliina ütles ...

Aitäh, Algarv, kirjutan seda mida tunnen, kuid nagu sjgellegi ei lähe paljastamisega päris lõpuni vaid olen rohkem kirjeldav.

oma aega on (oli) mul ikkagi viimasel viiel aastal palju võrreldes nende naistega, kes iga päev kaheksa tundi tööl pidid olema. Nii et tegelt vahetasin oma iseseisvuse ka veidike mugavuse vastu. Kuna tead juba sipsuke mu viletsat füüsist, siis mõneti oli see ka paratamatu.

kas oled tähele pannud, kui vähe ma abi kaasast kirjutan?

helle ütles ...

Ma olen tähele pannud, et peaaegu üldse mitte. Vahel on tunne, et Sul teda polegi(nali!!).
Ilusaid nääre! Uuel aastal uue hooga! Ei me väsi!